StemVita Revita [BM]

Memperkenalkan StemVita Easy Firm Revita

Campuran cecair Kolagen dengan Lobata - Formula dirumus dari Jepun

Apa itu Pueraria Lobata?

Pueraria lobata atau Kudzu adalah sejenis tumbuhan yang berkembang pesat, tergolong dalam keluarga kacang, berasal dari China dan Jepun. Ianya kemudian dibawa ke Amerika Syarikat pada lewat 1800. Akar Kudzu, bunga dan daunnya telah digunakan secara tradisional di China lebih daripada 2000 tahun yang lalu sebagai penawar pelbagai rawatan seperti merawat ketagihan arak, kencing manis, selesema perut dan menopause. Kajian terbaru menunjukkan bahawa ekstrak akar Kudzu ini membantu meningkatkan aliran darah ke jantung dan otak.

Akar Kudzu Ekstrak

Puerarin Lobata diperkaya dengan pelbagai aktif 'phytoestrogens'-isoflavon, seperti miroestrol, daidzein, puerarine, genistein, formononetin, glucoside & asid arachidic. Isoflavon pada lobata ini terkenal dengan bioaktif kuat berbanding dengan semua tumbuh-tumbuhan. Ianya adalah 1000 kali lebih aktif daripada isoflavon soya. Di samping itu, Pueraria lobata mampu merangsang sifat fisiologi dan biokimia estrogen. Oleh itu, ia juga dikenali sebagai 'raja isoflavon' tumbuhan.

Isoflavon

Isoflavon adalah sejenis isoflavonoid yang terdapat secara semula jadi (estrogen berasaskan tumbuhan) yang dihasilkan oleh tumbuhan yang bertindak sebagai phytoestrogens dalam mamalia. Phytoestrogens adalah xenoestrogen (estrogen semulajadi) yang berasal dari tumbuh-tumbuhan yang tidak dijana dalam sistem endokrin yang mudah dihuraikan oleh badan kita dan tidak akan berkumpul di dalam badan manusia.

Oleh itu, isoflavon adalah selamat untuk digunakan tiada kesan sampingan. Isoflavon bukan sahaja menyokong fungsi fisiologi organ-organ pembiakan wanita dan ciri-ciri seksual sekunder, tetapi juga memainkan peranan tersendiri dalam sistem endokrinal, sistem kardiovaskular, metabolisme, pertumbuhan tulang dan kematangan serta kesihatan kulit.

Mengimbangi hormon anda secara semulajadi

Rembesan estrogen yang sihat dalam badan wanita dapat membantu melembapkan kulit, membesarkan payudara dan mendorong dalam bentuk badan wanita yang menawan.
Oleh itu, estrogen adalah elemen yang paling penting untuk kesihatan wanita terutamanya mengekalkan keawetan muda dan ciri-ciri seksual sekunder wanita.
Selain itu, estrogen juga merupakan antioksidan yang kuat.

Kebaikan Pueraria Lobata
  • Mendorong pertumbuhan rambut yang lebat dan bersinar anggun
  • Membantu mengukuhkan struktur dan membentuk semula payudara
  • Memperbaiki sindrom menopaus
  • Melincirkan dan mengetatkan vagina
  • Memelihara kehalusan dan keremajaan kulit
  • Melindungi sel kulit daripada kerosakan dan proses penuaan
  • Mempercepatkan pemulihan luka atau lebam
  • Membantu mengawal hormon estrogen sekaligus membantu memelihara kesihatan dalaman kaum wanita
  • Melangsingkan badan and menganjalkan otot
  • Meningkatkan imuniti badan
Bagaimanakah Pueraria Lobata membesarkan dan menganjalkan payudara anda?

Pueraria Lobata meningkatkan saluran darah alveoli payudara hingga ke bahagian puting dan mengembangkan kelenjar susu payudara. Ini dapat menggalakkan pembangunan tisu dan pembesaran payudara wanita serta pemindahan lemak didalam darah ke payudara juga membantu membentuk payudara dengan menyokong tisu-tisu lemak dan ligamen.
Oleh itu, proses ini akan membuat payudara anda kelihatan lebih anjal, lebih kencang dan lebih besar. Pueraria Lobata juga membantu melindungi kolagen tulang dan merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru. Dengan ini, ianya memelihara kulit yang sihat dan bentuk payudara anda dapat dikekalkan dalam keadaan terbaik.

StemVita Easy Firm mengandungi anti-oksida dan kolagen semula jadi yang membantu memulih, memelihara dan melindungi kesihatan dan badan wanita.

Formula rahsia kami - Kolagen dan Pueraria Lobata bekerja secara sinergi

Setiap botol 30ml mengandungi :
Pueraria Lobata 350mg
Pueraria Mirifica 350mg
Collagen 3000mg
Green Papaya 200mg
Damiana 50mg
Wild Yam 5mg
Dos :
Makan satu botol sehari.
Goncangkan sebelum minum.
Penyimpanan :
Simpan di tempat yang kering dan sejuk.
Jauhkan dari cahaya dan kelembapan.
Jauhkan dari kanak-kanak.

Untuk penghidratan kulit dan anti-penuaan

Tahap estrogen dalam badan kita akan berkurangan apabila usia meningkat, dan kulit (kedua-dua epidermis dan dermis) akan kehilangan kelembapannya. Berkurangan lemak subkutaneus, penipisan epidermis dan dermis akan menyebabkan kehilangan keanjalan kulit, kedutan pada kulit, kekeringan dan kurang berseri.

Isoflavon bioaktif membantu kulit anda untuk mengekalkan kelembapan, melaraskan paras lemak subkutaneus anda, meningkatkan keanjalan dan kelembapan kulit.

Untuk penambahbaikan pada sindrom menopaus

Menopause perempuan berlaku sekitar usia 40-55. Fungsi ovari dan tahap hormon estrogen mula merosot menyebabkan ketidakseimbangan endokrin. Seseorang mungkin mengalami gejala-gejala seperti kelesuan, insomnia, kekasaran kulit, kedutan, haid yang tidak teratur, kekeringan faraj, dan lain-lain.

Jika dibiarkan, gejala-gejala ini boleh mendatangkan mudarat ke atas sistem pembiakan anda, sistem kardiovaskular dan sistem imun. Penggunaan Pueraria
Lobata membantu untuk menyelaraskan tahap endokrinal perempuan, menyuburkan badan anda, menyimpan unsur-unsur yin & yang dalam keseimbangan, menyuburkan rahim dan membantu memulihkan fungsi ovari.

Untuk pencegahan penyakit osteoporosis & kardiovaskular di kalangan wanita

Tahap estrogen yang kian merosot semasa menopaus, kekuatan tulang merosot dan kehilangan jisim tulang secara mendadak akan membawa kesan seperti osteoporosis. Ini adalah perkara biasa di kalangan wanita dalam masa 5-10 tahun selepas menopaus, dengan gejala-gejala seperti sakit di bahagian pinggang dan sendi.

Wanita selepas menopaus adalah 2-3 kali lebih berkemungkinan untuk mendapat penyakit jantung koronari berbanding wanita premenopausal. Di samping itu, gangguan endokrin adalah faktor risiko tinggi untuk arteriosclerosis.

Bioflavone adalah satu penyelesaian yang ideal untuk ini kerana ia mengandungi antioksidan yang kuat berkesan berehat saluran darah, mencegah pengerasan arteri, osteoporosis dan penyakit kardiovaskular, dan memulihkan fungsi ovari.

 

Bagaimana untuk merawat kulit berjerawat

Sebab utama jerawat kulit adalah gangguan hormon. Apabila terdapat tahap yang lebih tinggi androgen dalam darah, kelenjar sebaceous akan menghasilkan sebum yang berlebihan. Bila sebum dan sel-sel kulit mati mula mengupas, ianya mudah terperangkap di dalam folikel rambut pada kulit dan menghalang pembukaan liang kulit. Jerawat akan terbentuk apabila folikel diserang oleh jerawat bacillus dan bakteria lain. Flavon bioaktif dapat membantu mengawal keseimbangan rembesan endokrin dan menyimpan androgen dan estrogen dalam darah anda. Oleh itu, ia berkesan menangani jerawat kulit.

Keputusan ujian

Dalam 90% daripada wanita yang diuji, Fitoestrogen dari Pueraria Lobata menunjukkan peningkatan dalam sel kesegahan (keanjalan) tetapi tiada penggandaan sel. Kalsium yang dibekalkan dari makanan, contohnya susu akan meningkatkan kecekapan semasa mengambil Pueraria Lobata.

 

Ujian keberkesanan penggunaan Pueraria Lobata sebagai makanan tambahan untuk wanita.
Ujian Jumlah(34 wanita)
Keputusan
Pembesaran Payudara 28 82.35%
Keanjalan/Kencangan Payudara 30 88.23%
Kitar Haid yang sihat 10 29.42%
Rembesan faraj meningkat 29 85.29%
Rambut yang lebih sihat 30 88.23%
Pemulihan pada kulit 32 94.11%
Sakit Mammary (Pemulihan) 32 94.11%